Stroški vožnje na avtoplin in ostala goriva
Naredili smo primerjavo stroškov vožnje z različnimi pogonskimi gorivi. Za primer smo vzeli Volkswagen Caddy, saj imajo tu možnost izbire tudi vozila na zemeljski plin (CNG), možna pa je predelava na avtoplin (LPG) tudi dveh bencinskih izvedenk.
V tebeli lahko vidite stroške vožnje na 100km in stroške vožnje po 30.000 prevoženih kilometrih. Poleg tega so zapisane tudi vrednosti izpustov CO2. Ti so najmanjši pri vožnji na avtoplin in zemeljski plin.
Vsi vemo, da so v zadnjem času precej bolj na udaru trdi delci in Nox izpusti, ki jih nikjer v avtomobilskih prospektih ne objavljajo in o njih ne govorijo, teh pa je pri dizlih največ.
Motor | kW / KM | CO2 g/km | Poraba | €/100km | €/30000km | Cena avta |
1.2 TSI | 62 / 85 | 140 | 5,7 | 7,25 | 2.175€ | 18.009€ |
1.4 TSI | 92 / 125 | 135 | 5,9 | 7,50 | 2.251€ | 19.994€ |
1.4 TGI | 81 / 110 | 119 | 4,1 | 4,50 | 1.351€ | 21.934€ |
2.0 TDI | 55 / 75 | 127 | 4,6 | 5,61 | 1.682€ | 19.789€ |
2.0 TDI | 110 / 150 | 132 | 5 | 6,10 | 1.829€ | 24.647€ |
1.2 TSI | 62 / 85 | 119 | 6,2 | 3,65 | 1.095€ | 19.900€ |
1.4 TSI | 92 / 125 | 115 | 6,4 | 3,77 | 1.131€ | 21.900€ |
Z nakupom bencinske izvedenke z 1.2 TSI motorjem in predelavo na avtoplin bi ob prevoženih 30.000km letno imeli 590€ prihranka letno v primerjavi z dizelsko izvedenko. Da o zmanjšanih izpustih CO2 , trdih delcev in Nox sploh ne govorimo.
Pri primerjavi močnejše različice 1.4 TSI z primerjavo močnejše različice TDI pa so ti prihranki še večji in se gibljejo okrog 700€ na leto.
Ob tem pa je potrebno upoštevati še prihranek pri nakupu vozila, ki nam prinese v tem primeru še dodatnih 2750€.
Primerjali smo vožnjo dizelskega vozila in vozila na avtoplin, saj je velika večina službenih vozil dizelskih.
V primeru, da se vozite na bencin, pa so prihranki še bistveno višji in so pri 1.2 TSI na avtoplin v primerjavi z bencinom 1080€ letno, pri 1.4 TSI pa 1120€ letno.